Τα παιδιά που έχουν υιοθετηθεί, τείνουν να έχουν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης (IQ) σε σχέση με συνομηλίκους που ζουν με τους βιολογικούς γονείς τους, υποστηρίζει νέα αμερικανoσουηδική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές είχαν στόχο να προσδιορίσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη γνωστική ικανότητα των παιδιών σε συνδυασμό με τους γενετικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες.
«Ο στόχος μας στην παρούσα μελέτη δεν ήταν να αποκλείσουμε γενετικές εξηγήσεις, αλλά μάλλον να τους ελέγξουμε εστιάζοντας σε ένα φυσικό πείραμα που αφορά στις διαφορές στις περιβαλλοντικές εμπειρίες», τονίζουν οι συγγραφείς.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή κλινικής ψυχολογίας Έρικ Τουρκχάιμερ του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια ανέλυσαν στοιχεία για δύο μεγάλες ομάδες παιδιών. Όλοι οι νέοι είχαν κάνει τεστ νοημοσύνης σε ηλικία 18 έως 20 ετών, στο πλαίσιο της κατάταξής τους στο στρατό.
Ο μέσος δείκτης νοημοσύνης στα τεστ IQ είναι 100. Όπως διαπιστώθηκε, οι υιοθετημένοι εμφάνισαν μέση επίδοση σχεδόν 97, έναντι μέσου IQ 92 όσων είχαν ανατραφεί από τους βιολογικούς γονείς τους.
Οι επιστήμονες συμπέραναν ότι το να είναι κανείς υιοθετημένος, σχετίζεται με μια αύξηση κατά τέσσερις έως πέντε μονάδες στον δείκτη νοημοσύνης.
Τα αποτελέσματα προφανώς έχουν να κάνουν με το επίπεδο μόρφωσης των θετών γονέων. Όσο υψηλότερο είναι το μορφωτικό επίπεδο των θετών γονέων, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αύξηση του δείκτη νοημοσύνης των θετών παιδιών.
Οι συγγραφείς πάντως τονίζουν πώς τα αποτελέσματα της έρευνας δεν σημαίνουν ότι οι θετοί γονείς κάνουν κάτι σωστό ή ότι οι βιολογικοί γονείς κάνουν κάτι λάθος. «Τα ευρήματα θα μας βοηθήσουν στις μελλοντικές μελέτες για να ανακαλύψουμε τι είναι εκείνο που μπορούν να κάνουν οι γονείς για να ενισχύσουν το IQ των παιδιών», πρόσθεσε ο Έρικ.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών» (PNAS) των ΗΠΑ.