Όταν τα μικρά παιδιά είναι συγκεντρωμένα σε κάποιο έργο, θα έχετε παρατηρήσει ότι έχουν την τάση να βγάζουν έξω την γλώσσα τους. Την συνήθεια αυτή την έχουν και ορισμένοι ενήλικες αν και είναι σαφώς λιγότερο προσφιλής.
Έχετε όμως αναρωτηθεί ποτέ, γιατί;
Μια νέα μελέτη, που ήρθε πρόσφατα στο φως της δημοσιότητας δίνει την εξής εξήγηση: «Μάλλον η συμπεριφορά αυτή ταιριάζει με την θεωρία ότι η γλώσσα εξελίχθηκε από χειρονομίες», λέει ο Christian Jarrett, ο επικεφαλής της έρευνας.
Την έρευνα πραγματοποίησε μια ομάδα ερευνητών από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία , οι οποίοι παρατηρούσαν 14 παιδιά στη Σουηδία, όλοι περίπου 4 ετών, κατά τη διάρκεια μιας σειράς εργασιών που απαιτούσαν συγκέντρωση: η μία διαδικασία απαιτούσε λεπτή κινητικότητα, όπως να παίζουν με ένα κλειδί και μια κλειδαριά, η δεύτερη απαιτούσε επικοινωνία, όπως να επικοινωνούν με έναν ενήλικο παίζοντας με τα χέρια, η τρίτη αφορούσε την κατανόηση μιας ιστορίας και η τελευταία την ικανότητα των παιδιών να ανακαλούν λεπτομέρειες από μια μικρή ιστορία που άκουγαν.
Κατά τη διάρκεια καθενός από αυτά τα καθήκοντα, τα παιδιά έβγαζαν έξω τη γλώσσα τους, ειδικά όταν χρειαζόταν περισσότερη σκέψη και συγκέντρωση. Οι ερευνητές υποστηρίζουν μάλιστα ότι τα παιδιά έχουν την τάση να κάνουν το πράγμα μέχρι περίπου την ηλικία 6.
Αυτό που παρατήρησαν πάντως είναι πώς τα παιδιά έβγαζαν την γλώσσα τους περισσότερο στη δεύτερη διαδικασία. Όπως εξήγησε ο Jarrett η δεύτερη διαδικασία περιλαμβάνει γρήγορα ανταπόκριση, κίνηση με τα χέρια και δομικούς κανόνες- στοιχεία θεμελιώδη για ένα σύστημα επικοινωνίας και βασικά στοιχεία της γλώσσας».
Το σίγουρο είναι πάντως ότι πρόκειται για μια αξιολάτρευτη εικόνα για την εξέλιξη της προφορικής επικοινωνίας.
Πηγή: slate.com