Εάν το παιδί σας έχει δυσκολία στην ανάγνωση, και παρόλο που κάνει ιδιαίτερα μαθήματα δεν τα καταφέρνει, η λύση θα μπορούσε να βρίσκεται στα συμπληρώματα διατροφής με λιπαρά οξέα.
Έτσι τουλάχιστον, συμπεραίνει μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία η οποία δημοσιεύθηκε στο The Journal of Child Psychology and Psychiatry.
Οι ερευνητές του Κέντρου Νευροψυχιατρικής της Ιατρικής Ακαδημίας Σαλγκρένσκα του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, με επικεφαλής τον Ματς Τζόνσον, μελέτησαν 154 μαθητές από τη δυτική Σουηδία, ηλικίας εννέα έως δέκα, που χωρίσθηκαν τυχαία σε δύο ομάδες. Η μία έπαιρνε επί τρεις μήνες κάψουλες με ωμέγα3 και ωμέγα6, ενώ η άλλη έπαιρνε εικονικά διατροφικά συμπληρώματα (πλασίμπο).
Η δοκιμή ήταν απολύτως «τυφλή», δηλαδή ούτε οι ερευνητές, ούτε οι γονείς, ούτε τα παιδιά γνώριζαν ποιο παιδί ανήκε στις δύο ομάδες. Μετά το τρίμηνο, όλοι οι μαθητές κλήθηκαν να κάνουν ένα τεστ σε υπολογιστή, το οποίο μετρούσε τις ικανότητες ανάγνωσης (ταχύτητα, κατανόηση, λεξιλόγιο, προφορά κ.α.).
Αφού έγιναν αυτά τα τεστ, στο τελικό στάδιο της έρευνας, όλα πλέον τα παιδιά και αυτά που πρoηγουμένως είχαν πάρει πλασίμπο πήραν ωμέγα3 και ωμέγα6 για άλλο ένα τρίμηνο.
Όπως διαπιστώθηκε, οι ικανότητες ανάγνωσης των παιδιών που είχαν πάρει τα ωμέγα λιπαρά οξέα, ήσαν καλύτερες. Ιδίως οι μαθητές με ήπια προβλήματα προσοχής, εμφάνισαν μεγαλύτερη βελτίωση.
«Η σύγχρονη διατροφή περιέχει σχετικά λίγα ωμέγα3, πράγμα που πιστεύεται ότι έχει αρνητική επίπτωση στα παιδιά, όσον αφορά την μάθηση, τον αλφαβητισμό και την προσοχή. Οι κυτταρικές μεμβράνες στον εγκέφαλο αποτελούνται κυρίως από πολυακόρεστα λίπη και υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για την μετάδοση των σημάτων μεταξύ των νευρικών κυττάρων», δήλωσε ο Τζόνσον.
Ο ρόλος των πολυακόρεστων λιπών στην μάθηση και τη συμπεριφορά των παιδιών εξελίσσεται πλέον σε σημαντικό πεδίο έρευνας.