Η διαπροσωπική νοημοσύνη είναι μια από τις δεξιότητες που περιλαμβάνονται στη θεωρία των πολλαπλών ευφυών του Howard Gardner.
Πρόκειται για ένα μοντέλο ταξινόμησης των νοημάτων που έχει επιφέρει τεράστιο αντίκτυπο στην εκπαίδευση. Έχει επίσης δημιουργήσει μονοπάτια για παιδιά με συγκεκριμένα ταλέντα σε διάφορους τομείς.
Η διαπροσωπική νοημοσύνη αφορά την ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων και συμπεριφορών των άλλων. Είναι επίσης σχετικά με την αποτελεσματική επικοινωνία με όλους.
Παρόλο που δεν φαίνεται να είναι τόσο σημαντική όσο η μαθηματική ή η λογική νοημοσύνη, η ποιότητα ζωής των ανθρώπων με διαπροσωπική νοημοσύνη είναι συνήθως πολύ καλύτερη από εκείνη που δεν την αναπτύσσει.
Όταν ήμασταν παιδιά, πολλοί από εμάς ήταν ευαίσθητοι στα συναισθήματα και τις καταστάσεις των ανθρώπων στη ζωή μας. Ήμασταν σε θέση να παρατηρήσουμε τη διάθεση των γονιών μας ή των αδελφών μας αλληλεπιδρώντας μόνο λίγο. Αυτή είναι μια ικανότητα που πολλοί ενήλικες έχασαν εντελώς.
Σε ορισμένους, αυτό δεν μπορεί να ακούγεται αληθινό. Ωστόσο, οι εγκέφαλοι των παιδιών κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας είναι πιο ικανοί να δουν τον κόσμο γύρω τους και να μάθουν γι ‘αυτό. Αυτό αποδεικνύεται επιστημονικά. Είναι μια βιολογική πτυχή που είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη.
Οι γονείς βοηθούν τα παιδιά τους να αναπτύξουν διαπροσωπικές πληροφορίες.
Επίσης, ως παιδί, έχουμε εμπιστοσύνη για να κάνουμε κοινωνικές σχέσεις. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που πολλοί πετυχημένοι άνθρωποι έχουν, όπως πολιτικοί, διασημότητες, διευθύνων σύμβουλοι, κλπ.