Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του εφηβικού εγκεφάλου που εμπλουτίζει την ικανότητά των εφήβων να μαθαίνουν και να σχηματίζουν μνήμες: υπάρχει συντονισμένη δραστηριότητα δύο περιοχών του εγκεφάλου.
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Χάρβαρντ, Κολούμπια και Καλιφόρνια, με επικεφαλής την ψυχολόγο Τζούλιετ Νταβίντοφ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό νευροεπιστήμης “Neuron”, σύμφωνα με το BBC, συνέκριναν τις επιδόσεις 41 εφήβων ηλικίας 13 έως 17 ετών και 31 ενηλίκων 20 έως 30 ετών.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παίξουν ένα βιντεοπαιγνίδι, ενώ την ίδια στιγμή ο εγκέφαλός τους μελετάτο με λειτουργική μαγνητική απεικόνιση (fMRI). Όπως διαπιστώθηκε, οι έφηβοι απάντησαν σωστά περισσότερες ερωτήσεις, ενώ και τα τεστ μνήμης έδειξαν ότι θυμούνταν καλύτερα διάφορες λεπτομέρειες, σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας συμμετέχοντες.
Ο ιππόκαμπος και το ραβδωτό σώμα ήσαν οι δύο περιοχές του εγκεφάλου που έκαναν τη διαφορά υπέρ των εφήβων, καθώς εμφάνιζαν μεγαλύτερη νευρωνική δραστηριότητα και κυρίως μεγαλύτερη διασύνδεση μεταξύ τους, από ό,τι στην περίπτωση των ενηλίκων.
Είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται ότι ο ιππόκαμπος παίζει τέτοιο ρόλο-κλειδί στην μάθηση και στην μνήμη κατά την εφηβεία, ιδίως όταν οι έφηβοι πιστεύουν ότι κάτι έχουν να κερδίσουν ή να απολαύσουν.